Köpek Hastalık Belirtileri ve Tedavileri

Köpek hastalık belirtileri dostlarımızda farklı şekillerde gözlenir. Günlük yaşantımızda dostlarımızın hareketlerini gözlemlememiz onların sağlığı için önemlidir. Bizlere sonsuz sevgileri ile bağlı olan köpeklerimiz çeşitli dönemlerde değişik hareketler sergileyebilirler. Bu durum onların sağlık durumları ile daha derinden ilgilenmemiz gerektiğini gösterir. Peki köpek hastalanınca ne yapılır? Köpek hastalıkları ne şekilde kendini göstermeye başlar? Sorularınızın yanıtlarını sizler için yazdık…

Köpeklerde Hastalık İşaretleri

Arkadaşlarınızda görebileceğiniz en yaygın köpek hastalık belirtileri iştah düşüklüğü ve kilo verme durumudur. Bu durum olası bir hastalığın ilk belirtisi olarak karşımıza çıkar. Arkadaşınızın yemek yememe durumu 1 ya da 2 saatlik periyotlar içeriyorsa bunun farklı sebepleri olabilir. Ancak tüm gün yemek yemeyi reddediyorsa problem var demektir. Özellikle yavru bir köpeğiniz var ise ve dostunuz mamaya en çok ihtiyaç duyduğu bu dönemde yemek yemiyorsa güçten düşme sorunu yaşayabilir. Kilo verme noktasında ise enerji ve kalori önem arz eder. Dostunuz gün içerisinde aldığı kaloriden fazlasını yakıyorsa kilo kaybı yaşayabilir. Bununla ilgili mutlaka veterineriniz ile görüşmeniz gerekir.

Köpek hastalık belirtilerinde yer alan diğer bir nokta öksürüktür. Sürekli öksürük dostunuzda bronşit, nefes yolu enfeksiyonları ve hatta kalp krizi riskinin bile mevcut olabileceğini gösterir. Ciddi bir durumdur. Mutlaka gözlem yapılması ve öksürük geçmiyor ise veterinere başvurulması gerekir.

Ateş, köpek hastalanması noktasında görülen sık belirtilerden biridir. Dostunuzun vücudunda herhangi bir problemden ötürü ısı artışı görülebilir. Dostunuzun vücudunun genel sıcaklık derecesi 37.78 C ila 39.00 C arasında olmalıdır. Bunda bir artış gözlemliyorsanız dostunuzu hemen köpek hastanesine götürmeniz en doğru yol olacaktır.

İdrar ve boşaltım sisteminde ise genellikle idrar yapmada güçlük, sürekli denemesine rağmen idrar yapamama, dışkılama sürecinde zorluk çekme gibi durumlar gözlenebilir. Eğer dostunuz idrar zamanı dışında sürekli bu alanlar ile uğraşıyorsa ya da yalama hareketleri sergiliyorsa hemen veterinere götürülmesi gerekir. Boşaltım sistemi problemleri arkadaşlarımızda ölüme dahi neden olabilmektedir.

Köpek hastalıkları ve tedavileri aşılama ile birlikte uzman veterinerler tarafından yapılmaktadır. Karşılaştığınız tüm hastalık belirtilerinde yanlış hareket etmek yerine direkt olarak köpek hastanesi ve veteriner ile görüşmeniz gerekmektedir. Dostlarınızın sağlıklı büyümesi için siz ailelerinin yapması gereken en önemli şey dikkattir. Arkadaşlarınızın hareketlerini gözlemleyerek onların belirtiler ilerlemeden kısa sürede iyileşmesini sağlayabilirsiniz.